این مراسم با حضور مهندس محمد رضا فلاح زاده  استاندار یزد ،جمعی از مسئولین و پژوهشگران،اندیشمندان و متخصصین  استان یزد در سالن همایش دانشگاه پیام نور استان یزد برگزار شد.

مهندس محمد رضا فلاح زاده استاندار یزد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان گفت:9 دی روز بصیرت و اطاعت کامل امت از ولایت فقیه بود که ملت غیور و همیشه در صحنه  ایران اسلامی با آرمانهای بلند امام امت(ره)و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

مهندس فلاح زاده در بخش دیگری از سخنرانی خود به تبیین جایگاه پژوهش در توسعه پایدار و همه جانبه پرداخت و افزود:امنیت و توسعه دانش دو رکن اساسی پیشرفت هر کشور است و یکی از مهمترین عوامل موثر در پیشرفت جوامع توجه به پژوهش و تحقیق و ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران و پژوهندگان است،بی تردیددستیابی به توسعه همه جانبه ، بدون بهره گیری مناسب از یافته های پژوهش میسر نخواهد بود.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=43094_pejoheshgare2.jpg

وی ادامه داد:پیشرفت هر کشور یعنی توسعه علم و دانش که در گرو تولید علم و نو آوری در این زمینه است و این مهم جز با پژوهش و تحقیق و اندیشه بوجود نمی آید که البته این همه پیشرفت در ایران اسلامی مرهون تلاش پژو هشگران و اساتید در آموزش و پرورش،مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد:وجود مراکز آموزشی و پژوهشی،وجود استعدادهای برتر،وجود مراکز صنعتی و آثار بر جای مانده از بزرگان دینی و مفاخر علمی را از فرصت های پژوهش دریزد برشمرد و بر ضرورت تدوین سند توسعه  پژوهش استان یزد تاکید نمود.

لازم بذکر است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر استان یزد تجلیل بعمل آمد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا